Mówmy jednym głosem w sprawach, które nas dotyczą”
11 września 2015, KAE
6 lutego odbył się pierwszy w 2014 roku business mixer Klubu Agencji Eventowych.
Tym razem spotkanie poświęcone było tematowi istotnych przepisów prawa dla branży event marketingowej. Organizatorem była agencja Multi Events, a spotkanie mialo miejsce w Restauracji i Barze Norma (ul. Wierzbowa 9/11 w Warszawie)..
Spotkanie rozpoczął Mariusz Pleban, właściciel Multi Event, Szymon Walkiewicz, Prezes KAE i partner WALK oraz Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR. – Klub Agencji Evenowych ma już prawie dwa lata i cieszy nas, że jako branża regularnie się spotykamy i wspólnie wymieniamy doświadczeniami oraz dyskutujemy o tym, co jest ważne dla nas wszystkich. Jest to rzadkość, że my jako konkurenci potrafimy i chcemy wspólnie działać na rzecz rynku eventowego w Polsce – powiedział Szymon Walkiewicz.
Tym razem tematem business mixer KAE był „Normy prawne i ochrona praw autorskich w branży eventowej”. Prelekcję na ten temat poprowadził Pan mecenas Maciej Kubiak z Kancelarii LSW. W swojej prelekcji poruszył kilka istotnych kwestii dla wszystkich firm zajmujących się organizacją wydarzeń. – Eventy w porównaniu do innych branż komunikacji marketingowej są bardziej multidyscyplinarne. To oznacza, że trzeba na nie spojrzeć z różnych perspektyw i tak samo jest z kwestiami prawnymi – na różnych etapach organizacji wydarzeń ma się do czynienia z bardzo różnymi normami prawnymi, na które trzeba zwracać uwagę – stwierdził na wstępnie Maciej Kubiak.
Wystąpienie w dużej mierze dotyczyło kwestii praw autorskich oraz spraw związanych z ochroną prawną formatów eventowych – tego co podlega już ochronie, a co nie. Ze względu na brak wyraźnych definicji i ram prawnych wątek ten wywołał żywą dyskusję uczestników spotkania. Podobnie było przy wątku poświęconemu plagiatom, wymuszaniu zbywania się praw autorskich przez agencje. – Jedynym dla nas rozwiązaniem jest mówić jednym głosem – podsumował Szymon Walkiewicz.
Po części oficjalnej, organizatorzy wraz z firmą Diageo przygotowali kilka niespodzianek, między innymi była to loteria wizytówkowa , w której można było wygrać alkohol klasy Premium – Cîroc oraz degustacja alkoholi SUPER DELUXE firmy Diageo.
Klub Agencji Eventowych planuje już kolejny business mixer. Dzięki realizacji m.in. tego projektu jest możliwość nawiązania dialogu pomiędzy agencjami i nieraz innymi podmiotami działającymi w segmencie event marketingowym. Spotkania te mają na celu współtworzenie wysokich standardów oraz podnoszenie jakości i standardu usług związanych z eventami oraz promocja dobrych praktyk.